پیام


قـومی متفكرند در مـذهب و دیـن *** قومی به گمان فتاده در راه یقین
می ترسم از آن كه بانگ آید روزی *** كای بیخبران راه نه آنست و نه این

دوستان عزیز مهم نیست که احمدی نژاد یا خامنه ای یا فلانی چه گفته و چه کرده.
این حکومت از بیدار شدن من و تو میترسد
مهم این است که من و تو به هم چه می گوییم

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

تقویم ایرانی - دانلود تقویم آریایی میترایی 7032

سالنمای ایرانی (آریایی میترایی)
مهربان یار گرامی سالنامه هفت هزار ساله غیر دینی و غیر سیاسی میباشد و بر اساس نخستین تمدن بشری که توسط میترا 
 پایه گذاری شده است تنظیم شده است

تقویم باید مبدا تاریخی داشته باشد و تا آنجا که ممکن است تاریخ را در بر داشته باشد. این باعث می شود حافظه تاریخی انسان کامل شود. در کتاب "تارخ تمدن" از ویل دورانت از عصر حجر و آغاز مدنیت می خوانیم تا پایان عصر ناپلئون. از اینجا می شود گستره تاریخ تمدن بشری را فهمید. 
چه چیز بهتر از اینکه ما آغاز تقویم خود را با آغاز تمدن بشری همراه سازیم؟ هر فرد با دیدن اینچنین تقویمی به تاریخ و تمدن بشری پی خواهد برد و به دنبال آن خواهد رفت.
آیا ما ایرانیان که در بخشی از مهد تمدن بشری زندگی می کنیم باید تاریخ خود را به 1389 سال پیش محدود کنیم؟
آیا بهتر نیست که به جای اینکه بگوییم: "ساخت تخت جمشید در 2405 سال پیش آغاز شد و حدود 120 سال طول کشید" و یا "ساخت تخت جمشید در 515 سال قبل از میلاد آغاز شد" ، بگوییم: " ساخت تخت جمشید در سال 4627 میترایی آغاز شد (و حدود 120 سال طول کشید)" ؟ به نظر شما کدامیک بیشتر به تاریخ اهمیت میدهد و علمی تر هست؟

همیشه مردم و ملت یک سرزمین به فرهنگ و تمدن خود علاقه داشته‌اند و سعی در نگه‌داشتن و معرفی آن به جهانیان بوده‌اند.
تقویم آریایی و یا میترایی یکی از تقویم‌های دیرینه‌ی ایرانیان است که هم‌اکنون نیز استفاده می‌شود و هم‌چنین علاقه‌مندان خاص خودش را دارد.
در اینجا به معرفی معادل‌های اسامی هفته در تقویم آریایی می‌پردازیم.

لیست روزهای هفته و معادل آن‌ها در تقویم آریایی :‌

شنبه = کیوان‌شید
یک‌شنبه = مهرشید
دوشنبه = مهشید
سه‌شنبه = بهرام‌شید
چهارشنبه = تیرشید
پنج‌شنبه = اورمزدشید
آدینه = ناهیدشید
-

رویدادها و مناسبت ها بزودی برای دانلود قرار می گیرند
(ابتدا تصویرها را بزرگ کنید و سپس ذخیره کنید)


 


آیین میترا درسراسر اروپا:

پس از هخامنشیان در زمان سلوکیه و سپس در عصر اشکانیان، «آئین مهرپرستی» از طریق آسیای صغیر و ارمنستان به کشور روم قدیم بسط و توسعه یافت و در سرتاسر اروپا گسترده و همه گیر شد.
آئین میترا توسط سربازانی که از ارمنستان بسوی غرب سرازیر شده بودند بتمامی اروپا سرایت نمود. آئین میترا در سال 4842 میترایی به دانوب و در سال 4872 به استراستبورگ و در سال 4892 به اتریش رسیده و پس از آن در سراسر اروپا فراگیر شد.
پرستش «میترا» نه تنها در شهر روم که هنوز معبدی از او موجود است رواج یافت، بلکه آئین مهرپرستی در ممالک اروپا از مشرق به مغرب گسترش یافت. یعنی از سواحل دریای سیاه تا جزایر بریتانیا پیروان کثیری پیدا کرد.
چنانچه در سال 307 میلادی «لیسینیوس» Lisinius در کنار رود دانوب معبدی به نام میترا بنا کرد. در سال 1954 یک مجسمه نیم‌تنه از میترا در مرکز شهر لندن از زیر خاک بیرون آمد که فعلا در موزه شهرداری لندن نگاهداری میشود.

در روی «دیوار رومیها» در «شمال انگنده» نیز نقشهای میترا دیده می شود. و نیز در اکثر شهرهای آلمان نشانه‌ها و مهرابه هایی از میترا کشف شده است. و کلا تا قرن سوم میلادی در اکثر کشورهای اروپایی چون آلمان، فرانسه، سوئیس، ایتالیا، انگلیس و کشورهای اروپای شرقی، آئین میترا از ادیان با ارزش و فراگیر مردم این سرزمینها بوده است.

«جورج الکساندر» از پایه گذاران کاتولیک مسیحی، بزرگترین دشمن میتراگرایی بوده و ضربات سنگینی با جنگهایش به این آئین وارد نمود.
محرب اسلامی = مهرابه پارسی
یادآوری این نکته ضرویست که پرستشگاه های کوچک و خانوادگی «میترا» را «مهرابه» میگویند و محراب مساجد اسلامی نیز اقتباسی از «مهرابه های میترا» بوده است.

برخلاف آنچه به غلط در تاریخ آمده است که : محراب اسلامی از حرب میآید و به معنی محل جنگ می باشد، غافل از اینکه انسان در هنگامه پرستش خدا و یا خدایان که به جنگ نمیرود؟ بلکه به راز و نیاز و خلسه و عبادت میرود!!

بابانوئل همان میترا و عمو نوروز ما است
«میترا» امروزه همچنان در فرهنگ و سنن غرب با نام «بابا نوئل» باقی مانده است. پس از آنکه مسیحیت جایگزین آئین میترا شد، اکثر آداب و رسوم و سنن «میتراگرایی» زیر پوشش مسیحیت در جوامع اروپایی باقی ماند از جمله:

جشن کریسمس= جشن «یلدا»- تولد میترا -حضور میترا با نام بابانوئل= که همین عمونوروز ما است! -جشن سیزدهمین روز از بهار(سیزده بدر)= با عنوان «عید پاک» کریسمس که بیست و پنجم دسامبر است با چند روز اختلاف همان جشن یلدای کهن میتراگرایی است که بعنوان زادروز میترا در اکثر نقاط جهان جشن گرفته میشده است.

هرچند «یلدا» به معنی «شب بلند» آمده است اما در اصل و زبان آشوری به معنای «تولد» است که «ولد» و «میلاد» در زبان تازی نیز از همین «یلدا» که به معنی «میلاد میترا»است ، خارج شده است.

چهره بابا نوئل با کلاه مخروطی همان کلاه میترا است و ریش سپید نشانه پیری میترا و قبای سرخ نیز لباس کهن ایرانی است که سرخی آن بیانگر مژده و شادی و شور می باشد.
و گفتنی است که تا قبل از زردشت، میترا (و یا مهر) هدایایی در شب بلند یلدا برای کودکان میآورده است. شب قدر که در قرآن آمده و در اسلام از ارج و احترام خاصی برخوردار است نیز اقتباسی از شب یلدای ایران کهن بوده است. منبع





میترائیسم (آئین میترا)

مهر(میترا) در ویکی پدیا




 تقویم 1389 هجری تازی یا 7032 آریایی میترایی؟
ایرانی باید بداند که پیش از حمله تازیان بیابان گرد به ایران در ۱۴۰۰ سال پیش دارای فرهنگ و آئین پرفروغی بوده و تاریخ هجری (1389 هجری تازی) شایسته ایرانی نیست. معمولاً کشورها و ملتها تاریخی را مبداء قرار میدهند که به آن فخر و مباهات میکنند و به آن می بالند؛ ولی آیا فرار مشتی تازی راهزن بیابانگرد از گوشه ای از بیابانهای عربستان به گوشه ای دیگر رخدادی است که باید مایه افتخار ایرانیان باشد؟
ایرانی باید بداند که با بکار بردن این تاریخ (1389 هجری) غیر مستقیم به تازیان و تازی پرستان در قبولاندن اینکه ایرانی پیش از اسلام تاریخ پر افتخاری نداشته و اصلاً ایرانی آدم نبوده همراهی میکند.
برای اعراب بیابان گرد ۱۴۰۰ سال پیش که در تاریخ مدنییت قدر و اعتباری نداشته اند و چیزی جز قتل و قارت و راهزنی نمیشناختند و طوایف پیشرفته آنها خود را به دولت ایران و روم نزدیک ساخته بودند و نزدیکی به دربار کسرا و روم را مایه مباهات خود میدانستند، تعجب آور نیست که اینان تاریخ هجری را مایه افتخار خود بدانند؛ چرا که تا آنزمان مبداء تاریخی درستی جز عام الفیل نداشتند. پس از راه بالیدن به خویش که شجاعت کرده و به محمد پیوستند و و قبیه بزرگ چون اوس و خزرج محمد را تحت حمایت و پناه خود گرفتند، هجرت را مبداء تاریخ خود قرار دادند.
- ولی آیا تاریخی پرفروغتر و زیباتر و بیاد ماندنی تر در گذشته ایران پیدا نمیشود؟
- آیا این تاریخی نیست که یادآور شکست فاجعه آمیز سپاه و مردم ایران و تاراج شدن دارائیشان بدست تازیان است؟
- آیا این تاریخی نیست که یادآور قلع وقمع و کشتار بیرحمانه سدها هزار زن و مرد و پیر و جوان دلاور ایرانی است که بجرم دست نکشیدن از آیین پاک گفتارنیک، پندارنیک، کردارنیک در نهاوند، استخر (شیراز)، ری، فارس، مازندران، خراسان و...
مانند گوسفندان سربریده شدند و سپس از بازماندگان آنان جزیه (باج) گرفته شد؟
- آیا این تاریخی نیست که زنان و دختران ایرانی به کنیزی گرفته شدند و برادران و شوهرانشان را کشتند و به آنها تجاوز کردند و دست آخر در بازارهای مدینه و مکه فروخته شدند؟
- آیا این تاریخ به آتش کشیده شدن و از بین رفتن کتابخانه ها و مراکز علمی ایران نیست؟؟؟


و البته که همه اینها دستور قرآن بود:
سوره توبه آیه ۱۲۳
گروه مومنان بکشید کافران را یکی پس از دیگری (هرکه نزدیکتر
و بیشتر در دسترس است) آنان باید خشونت و عدم گذشت و ملایمت
را در شما ببینند.

سوره نسا آیه ۲۴
نکاح زنان محصنه (زنان شوهردار) نیز بر شما حرام شد
مگر آن زنان که در جنگهای با کفار بحکم خدا متصرف شدید.

سوره توبه آیه ۲۹
بکشید کسانی را که به خدا و روز آخرت ایمان نیاورده و حرام
خدا و پیغمبرش را حرام نمی دانند و همجنین آندسته از اهل کتابرا
که به دین حق (یعنی اسلام) ایمان نیاورده مگر اینکه متعهد شوند و
با خاری و ذلت بدست خود جزیه دهند. 


_______________

۱۱ نظر:

  1. درود بر شرفت..ای ایرانی

    پاسخحذف
  2. واقعا دستت درد نکنه

    پاسخحذف
  3. لطفا توضیحات بیشتری درباره این سالنامه بگویید.
    مبدا آن چگونه تعیین شده است؟

    پاسخحذف
  4. کتاب از میترا تا محمد را برای اطلاعات بیشتر شما گذاشتم

    پاسخحذف
  5. با درود..
    واقعا دستور کشتن و خون ریزی که در قرآن میبینیم و شما چند نمونه را گذاشتید نشان از بی تمدنی و بی فرهنگی یک ملت و دین میباشد..سپاس از پروردگار که ایرانیان در طول تاریخ این چنین احکامی را نداشته و نخواهند داشت

    پاسخحذف
  6. سلام به دوستان آزاد اندیش
    یه خواهش دارم.لطفا توجه داشته باشید که صرف عرب بودن نشانه ی وحشی بودن نیست.من عربه ایرانی هستم و با تمامه مشکلات حاظر نیستم ایران رو با جایی عوض کنم.بنظر من باید افکار نژاد پرستی رو بندازیم دور وگر نه هیچ وقت پیشرفتی نمیکنیم.در جواب کسانی که ادعا میکنن ایرانی اصیل هستن باید گفت که پس از این همه جنگ و تجاوزی که امثال یونانیهاواعراب و مغولها به ایران داشتن حرف از اصالت خنده داره.متاسفانه خیلیها هنوز نفهمیدن که از آغاز تا کنون ایران متشکل از اقوامه با غیرت و دلیره مختلفی بوده و هیچ قومی بر دیگری تسلط نداشته.
    دوستدار شما آزاداندیشان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. 1.هیچ عربی ایرانی نیست,مگر آنان که به خاک پاک ما تجاوز کردند و زنان و دختران پاک این سرزمین را به تاراج بردند و 1400 سال است خون این مردم پاک را بر آتش مینوشند.
      2.تنها شما نیستید که حاظر به ترک این مملکت نیستید,دیگر اعراب هم اینچنیند و بودند.خاکی پاکتر,مردمانی ساده تر از ایرانیان را در هیچ کجای دنیا نمیابید که ثروت شان را بچاپید.
      3.خنده دار و مسخره شما و تاریخ پربارتان است.خوردن سوسمار و ملخ بسیار خنده دار است.اما خندیدن به مردمی که اقوام گداصفت به آنان حمله ور شده و مال و ناموسشان را غارت کرده اند جزو اعمال همان غارتگران و امثال شماست.
      4.هر انسانی دارای اصالت است و بی اصالت شمردن ادمیان پاک کار حرامزادگان است.تا بحال به این کلام اندیشیده اید که اعراب همگی باهم برادر و خواهرند؟اگر اندیشیده بودی چنین سخنانی را به زبان نمی راندی.
      5.حتم دارم اعراب از اقوام باغیرت ودلیر این مرز و بوم نیستند,زیرا آنان موجب تمامی این مشکلات هستند.
      امیدوارم دوباره به فرزندان پاک این میهن توحین نکنید,در غیر این صورت با پاسخی دندان شکن تر به دیدارت خواهم آمد.
      نوروزتان پیروز فرزندان زرتشت و کوروش

      حذف
  7. درود به شما رفيق ...... درود به ملي گراها ...... درود به وطن پرستان ...... درود به ايران و ايراني ......

    پاسخحذف
  8. مرسی خیلی خوب بود. در جواب دوست عربمون که میگه ایرانی اصیل.....: مهم خون ایرانی بودن نیست که مسخره و نژاد پرستی میدونی حرفای دوستانو... مهم فرهنگ و تمدن ایرانیاست.البته حق داری چون تجاوز سوسمار خورای عرب.....

    پاسخحذف
  9. بايد تورو روشنت كنم گرچه عرب با فهم عربيش چيزي از انديشه و آزادي و تمدن و دانش نميفهمه. اگه هم ترديد داري يه عرب تو اين مملكت به اين بزرگي پيداكن كه يه كار علمي يا صنعتي يا يه چيزي كه با پيشرفت پيوند داشته باشه كرده باشه نگرد نيست مگه عرب جز به شكم و زن و هوس عقب موندگي به چيز ديگه اي هم فكر ميكنه. بعدشم تو گمان كردي اگه ايران ايراني مونده و با اين همه فرازو نشيبها حتي زبانش هم تغيير نكرده بخاطر بي هويتهايي مانند توئه؟ نه بخاطر اصالت و هويت و مليت ايرانيه بخاطر افراد ايراني تباره وگرنه حالا ايران هم مانند مصر و ليبي و سوريه تمام عرب(تازي) شده بود.اگه همه مانند تو فكر ميكردن كه ديگه غيرتي نميموند . من نميدونم تا كي اين عربها بايد هي به همه ابراز بكنن كه عربن و نادون آخه تازي هويت ملي با نژادپرستي فرق ميكنه

    پاسخحذف
  10. با سلام خدمت تمامی دوستان ایرانی. ایران مجموعه ایی از فرهنگها و اقوام مختلف می باشد. زمانی که کوروش بابل را فتح کرد، همگی اقوام را به یه چشم نگریست. منشورش که آزادی حقوق بشر می باشد که دیگه نیازی به توضیح بیشتر نمی باشد. من یه ایرانیم شاید، که حتمن اجدادم ایرانی و اسماعیلی مذهب بودن. اونها به خیال خام خودشون به سمت علویان گرایش پیدا کردن که شاید ایران رو به توسط علویان مستقل کنند. که تا حدودی موفق نیز شدن. ایران بنابراین مستقل شد.
    جمله و حرف آخر من اینه، ما اگه فرزند کوروشیم، لااقل بیاییم این حرفهای نژاد پرستی رو کنار بذاریم. الان چی هستیم. هیچ و هیچ. باور کنید اونقدر ایرانیها در کشورهای دیگه گند کاری کردن که همین اعراب به قول شما سوسمار خور هم پشیزی ارزش برای ما قائل نیستن.
    بیاییم به حرف او همین عربمون وقعی نهاده و به اندیشه فردای بهتر باشیم.

    پاسخحذف