پیام


قـومی متفكرند در مـذهب و دیـن *** قومی به گمان فتاده در راه یقین
می ترسم از آن كه بانگ آید روزی *** كای بیخبران راه نه آنست و نه این

دوستان عزیز مهم نیست که احمدی نژاد یا خامنه ای یا فلانی چه گفته و چه کرده.
این حکومت از بیدار شدن من و تو میترسد
مهم این است که من و تو به هم چه می گوییم

۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

دیدگاه اول: خدای یگانه و آخرت


از اول دبستان تا پایان تحصیلات در کتاب های درسی برنامه ریزی شده و هدفمند آخوندها می خوانیم که خدا عاقل، منبع زیبایی ها و خوبی هاست، صبور و بخشنده است و به همه چیز آگاه است، و تنها آفریننده این جهان است و هیچ شریکی ندارد و یگانه است و یگانه... .
حالا باید شک کنیم و این سوال ها را مطرح می کنیم:
حالا سوال این است که آیا واقا خدا اینچنین است؟ آیا صفت های بیشتری ندارد؟ یا شاید اصلا همه این صفت ها را نداشته باشد!  اگر خدا همه خوبی ها و ... رو داره و آن ها را آفریده پس کی بدی ها ، زشتی ها و نادانی و بی نظمی  رو آفریده؟ شاید با این شرایط ما دو تا خدا داشته باشیم!

حالا از عقل استفاده می کنیم تا ببینیم آیا میشود این خدا وجود داشته باشد یا نه؟
بله وجود دارد: چون وقتی به این نظام و این جهان زیبا و با نظم نگاه می کنیم و هماهنگی و نظم بین اجزای آن را می بینیم می توانیم به وجود خدا پی ببریم. این جهان را باید خدایی آفریده باشد که این خصوصیات را داشته باشد و باید وجود داشته باشیم تا بر این نظم و هماهنگی نظارت کند.
 (تا اینجا زیاد نیاز به اثبات ندارد چون تو سطوح تحصیلی زیاد برامون تشریح کردند و نتایجی گرفتند. به پیش زمینه مراجعه کنید) 

خوب پس این که ثابت شد این جهان را خدا آفریده و همه ی خوبی ها ، زیبایی ها و نظم و ... از خداست.  حالا به این سوال جواب میدیم که چه کسی بدی و زشتی و ... رو آفریده؟؟
بدی و زشتی و ... که نیاز به آفریننده ندارند این ها در اثر دوری از خدا به وجود می آیند. 
مثال : خدا مانند یک منبع نور است که به همه جا می تابد و هرکس به نسبت توانایی و خواستش از این منبع روشنایی بهره می برد و هر کس که از این منبع دورتر میشود بیشتر در تاریکی به سر می برد و کمتر بهره می برد.
پس خدایی یکتا وجود دارد که این دنیا را آفریده و دارای همه صفات برتر است و از بدی ها پاک است.
 
پایان دیدگاه اول

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر